Helgen som gått

I fredags var det jag som stängde på jobbet. Inga barn som var kvar riktigt sent vilket gjorde att jag kunde packa ihop mig lite tidigare. Från jobbet åkte jag direkt till "svärmor" Vanjas nya lägenheten där det hölls på att flyttas in. De första hade börjat flytta vid 14- tiden och efter hand efter jobbslut, hade alla anslutit. När jag kom var vi 14 st. Alla hade att göra med att bära, diska, möblera, sortera mm. Vi höll ändå på till kl. 22 innan det mesta var klart. Matpaus, med pizza, blev det mitt i. Då hade yngsta kusinerna också anslutit. Vädret var skönt, så vi kunde sitta ute och äta.
Jag åkte med Victor hem, för Agnes hade lämnat tidigare med min bil. På väg ut ur stan såg vi hur det rök högt upp i himlen, inåt landet. Vi blev omkörda av en polisbil i full fart och då blev Victor nyfiken! Vi trodde det brann vid Motorbanan i Ljungby, men det visade sig vara längre bort än så... En rejäl brand utanför Svartrå. Det var en ladugårdsbyggnad som brann men så nära skogen och andra hus. Senare kunde vi läsa att branden spridits till totalt fyra byggnader, varav en var bostadshuset. Så tragiskt. Ja, vår lilla biltur var inte helt i onödan för vi var nära Köinge och passade på att hämta en kvarglömd gardin. 
På lördagen åkte jag till Vanja igen och hjälpte till ett tag med att städa golven efter flytten. Malin var också där och pysslade med div. Lägenheten är jättefin och det såg verkligen harmoniskt och härligt ut efter allt arbete alla hjälpt till med. 
Efter detta åkte jag hem och hämtade med mig Jonas och Agnes. Nu skulle vi åka till IKEA och beställa vårt kök. Lite småändringar blev det innan den slutgiltiga ritningen var klar. Blir nog bra när det är klart. Medan Karin, vår planerare, la' in vår beställning passade vi på att gå och äta lite.

Jag åt "Brygglunch", vilket var mycket gott!
Vi passade också på att köpa "draggardiner" till vårt burspråk. Sedan vi fick de nya fönsterna på plats har vi varit utan persienner och i värmen i maj har det blivit så varmt härinne när solen gassat fritt in under dagarna. (Nu är det problemet avhjälpt för idag satte Jonas upp gardinerna och det blev bra. Nu får vi bara hoppas att solen och värmen kommer tillbaka). Väl hemma i Vinberg fixade Agnes, jag och Victor iordning oss för att åka in till Falkenberg. Agnes och Victor skulle ut med resp kompisar och jag skulle gå på Pridekonsert 🏳️‍🌈 med Marita och Terese, som också åkte med. Första gången på fem år som jag inte varit med på Pride under dagen och det kändes tråkigt. Kul att kunna vara med på kvällen ändå. Lagom tills vi kom fram till torget började det regna! Först lite grand och efter någon timme vräkte det ner! 🌧☔ Det var inte kallt iaf. Bra musik med bl.a. I am Nova innan kvällens huvudattraktion.
Kvällens stora stjärnor klev på scenen strax efter kl. 21: ALCAZAR!!
I ca 45 minuter var det full fart på scenen och bland publiken i regnet. 
När det var slut och vi var på väg till bilen, ja då slutade det att regna 🌈. Vid 1:30 var jag inne i stan och hämtade Agnes, som hade haft en kul kväll med sina kompisar. Victor hade kommit hem vid 4...
Idag har vi grejat och städat lite här hemma, samt tittat på fotbolls-VM som drog igång i torsdags. I morgon spelar Sverige sin första match. Har lite grejer inbokade på min lediga dag 😉, bl.a. en intervju på jobbet, så får se om jag hinner se den.



Kommentera här: