Sista semesterveckan

Denna semester har jag/vi ägnat ovanligt lite tid åt städning. Det är skillnad mellan att bo två vuxna som inte är hemma så mycket istället för  4-5 st. vuxna och en katt där någon nästan alltid är hemma. Under onsdagen blev det i alla fall städning och lite sol i trädgården. Jonas lagade mat till lunchlådor eftersom han skulle börja jobba under torsdagen. Pappa ringde vid 18 och då passade jag på att bjuda in honom på mat en timma senare. Jonas och jag avslutade kvällen med kortspel i uterummet.
Under torsdagen hade jag ett viktigt uppdrag: att försöka få tag i biljetter till Lotta på Liseberg till avslutningen på måndag. 500 biljetter skulle släppas. Trots att jag ställde mig i kö tidigt, och på både Ipad och mobil, såg det ut såhär:
 Så ingen Lotta denna sommar.
Fick en idé om att kanske kunna få klippt mig så ringde till Sofie och fick en tid på em. Skönt att få klippt mig och mysigt att träffa Sofie! Efteråt åkte jag ett ärende till jobbet, ett par ärenden i stan och sedan blev det Willys innan jag åkte hem och satte mig ute och läste. Då kom Victor och hälsade på och efter en stund också Elin, som varit i stallet.
Jonas tävlade på kvällen och jag åt lite plockmat.
 Blev naturligtvis mat till Jonas när han kom hem.
På fredagen kom Agnes hem till mig vid 8:30. Vi åkte till Gekås och gjorde lite inköp. Efter detta mellanlandade vi hemma hos oss för att sedan åka till stan och lite glassfika. Vi gick till "Will and the elephant" som hade sommaravslutning med utförsäljning. Det blev varsin rejäl glass som vi själva plockade ihop. Lyxigt!
På kvällen kom Agnes och åt hos oss. Köttbullar!
 
Det blev nästan en heldag tillsammans.
På lördagen tyckte Jonas att han också ville ha en glass, så tillbaka till "Will". När vi skulle lämna började det att regna, och det var inte lite... Stod länge under taket vid Kronan och kunde inte ta oss till bilen.
 
Jo, vi hade väl kunnat, men...
Det regniga vädret fortsatte så det blev en lugn TV-och kortspelskväll då Jonas också hade jouren. Fick ta på myssockar när vi satt i uterummet 
 
Söndag och sista semesterdagen. Jag fixade en del grejer hemma. Bl.a planterade jag om krukväxter och delade en del skott.
 Gissa vem som höll mig sällskap?
En del ska Victor och Elin ha och en del ska jag sälja på en kommande loppis. Mer om detta senare.
Nu är det dags för jobb och det känns helt OK.
 
 
 

Kommentera här: