Som det kan bli...

Väckarklockan ringde "tidigt" på måndagsmorgonen. (Haha, hur ska detta gå när jag vid denna tidpunkt ska vara i full gång på jobbet om ett tag). Det blir en annan dygnsrytm när man inte kommer i säng förrän tidigast klockan ett på nätterna. Iaf. så fixade vi oss och åkte och hämtade Agnes. Sedan körde vi mot Frölunda och lite shopping. Inte mycket folk alls. Efter ett par timmar var vi nöjda och åkte då till IKEA där vi åt och småhandlade.
 
På tisdagskvällen hade vi lyckats med något som varit svårt: att få ihop hela familjen på mat! Mycket trevligt. Vi åt Tacos, vilket vi alla längtat efter ett tag. 
Under onsdagen åkte Jonas och Victor till Borås för en heldag med discgolf. Jag hade en riktig slappardag med bl.a. OS och bokläsning i solen. Ja, på eftermiddagen vände vädret och solen kom fram igen. Skönt.
Vädret höll i sig så på torsdagen blev det stranden igen. Ett augustibad blev det också.
 
Var på biblioteket och lånade lite böcker:
 Boktips för er som gillar Feelgoodromaner:
 
Hade hoppats på att fredagen skulle bli ytterligare en stranddag, men vädret var inte så bra. Detta innebar att vi med gott samvete kunde titta på svenska damernas OSfinal i fotboll. En mycket spännande och lång match som tyvärr slutade med förlust. Vi velade lite om vad vi skulle hitta på under fredagskvällen. Med packning för olika alternativ så gav vi oss iväg vid 19:30. Vädret var varmare än vi trodde och solen lyste mot havet så åt det hållet fick det bli mat. Hamnade på Globalize. Där kunde vi sitta ute och äta vår/deras goda mat. 
 
För er som undrar så är detta Loaded fries. Dvs. pommes med typ Skagen inspiration. Globalize serverar dessa fries efter säsong. För ett par år sedan åt jag en höstspecial med kantareller och lingon. Så gott alltihop!
 Därefter hade vi tankar på Varberg, men när vi tittade norr ut kunde vi se hur mörkt det var och hur  regnet vräkte ner. Då tappade en av oss sugen och föreslog kortspel hemma i uterummet och jag hängde på. Det blev en sen kamp till strax efter två.
 Lördag och jag vaknade tidigt. Planerade en loppistur i Falkenbergs inland. Jonas ville inte med så jag stack iväg själv. Började med en garageloppis i Vessige. Vem kom dit samtidigt om inte Anders och Linda. De hade samma plan som jag. Det blev några fynd innan jag åkte till Höstena. Där fanns loppisen en bit in på en smal, kurvig  grusväg där det absolut inte fanns plats för två bilar att mötas. Jag inte är bra på att backa under sådana förhållanden så jag körde vidare. Nu stod Köinge och Hilles på planen. Denna gång hade jag mer tid att se mig runt.
 
En hel lada i tre våningar där det finns saker från golv till tak.
Dagens tredje stopp blev i Sannagård utanför Vinberg.
Några av fynden från min tur för sammanlagt 58:- 
 Mest nöjd med "julgranarna" för 10:-
 När jag var färdig åkte jag hem och hämtade Jonas för nu var det dags för en årlig tradition: Sommarbuffe' på Laxbutiken.
 
Så otroligt gott, som vanligt.
På kvällen kom Peter och Madde till oss för kortspel och fika. Blev återigen en sen natt.
Söndag och en lugn dag med lite solande på altanen vilket visade sig vara tur... På kvällen var vi hembjudna till Anders och Linda på mat och kortspel. De hade köpt en pizzaugn och nu skulle vi få testa deras Napoletanska pizzor. Vid 18 hämtade Linda oss hem till dem. Vi fick en god drink medan första pizzan förbereddes.
 
Resultatet blev en underbart god bianco pizza:
 Nummer två:
 Nummer tre:
 Nummer fyra:
 Nu gav Linda och jag upp fast Jonas och Anders slog till med nummer fem:
 Jättemysigt att göra pizzorna efter hand och dela. Mycket mätta blev vi på allt detta goda.
 Efter maten blev det Canasta och ytterligare en drink:
 Hallon- lakrits.
När mörkret fallit var det dags för efterrättspizza.
 
😯🤤😋
Behöver jag säga att den var god???
 Vid midnatt erbjöd sig Agnes att skjutsa hem oss men då var vi mitt i det spännande kortspelet, så vi tackade nej. Vid två var vi färdigspelade och ringde efter taxi. Då visar det sig att båda taxiföretagen i Falkenberg har stängt! Där står vi med icke promenadvänliga skor och kläder. (Det kom regnskurar med jämna mellanrum). Så det var bara att låna varsin soffa, vila/sova fram till klockan 6 då taxi öppnade och åka hem. Detta var vad vi gjorde. Strax efter 6:30 gick vi och la oss. Som det kan bli!
 
 
 
 
 

Kommentera här: