Veckan mitt i semestern

Avslutade mitt förra inlägg med en liten cliffhanger om vad vi skulle hitta på under söndagskvällen. Vi plockade upp Agnes och åkte till Glasshuset på Skrea för att äta "kvällsmat". Helt OK att göra detta en gång varje sommar. Vilken god och vällagad måltid det blev!
 Ren lyx!
Tog en liten tur till stranden innan vi åkte hem.
 Måndagen var vädret lite sämre men sååå varmt! 30 grader och mulet med åska i luften. Gjorde en del ärenden bl.a. ett besök på biblioteket. Så tryckande värme så att man inte orkade göra något hemma. På kvällen kom Agnes och åt med mig när Jonas tävlade.
På tisdagen var vädret osäkert då åskskurar hotade, men vi chansade på stranden och vi fick en skön dag där. Vid 17:30 kom regnet och då var det dags att åka hem.
På onsdagen utnyttjade jag Agnes tvättstuga. Där finns stora maskiner, torktumlare och torkskåp. Så en välbehövlig tvätt av duntäcken och kuddar fixades.
 Om nu någon blir orolig över att jag tagit tvättiden för någon boende så kan jag berätta att Agnes också tvättade och att jag hann med min tvätt under de timmar hennes tvättpass varade.
I pauserna hann vi med ett besök på Dollarstore, en glass och en tur till Agape.
 Väl hemma gav jag mig in i nästa projekt: Jonas hade börjat röja i vårt förråd och ville nu ha hjälp. Vi är väl inte riktigt överens om det där ordet "röja". Han sparar på allt och plockar iordning. Jag går igenom och ser om man verkligen behöver allt och tycker man kastar/skänker eller säljer det som är för mycket. Ni skulle hört diskussionen om 8 hörselkåpors vara eller inte vara 🤣. Det blev iaf två färre. Vi städade fram till åtta på kvällen, sedan blev det mat och kortspel.
Torsdag och städdag. Mycket välbehövligt. Regnskurarna kom och gick under dagen. Jonas och Victor skulle tävla i discgolf i Varberg. Jag passade då på att följa med för att göra ett par ärenden och sedan hälsa på pappa. När jag lämnade Gallerian var det ytterligare ett oväder på väg in från havet:
 Pappa bjöd på fika. Vid åtta plockade jag upp spelarna igen. Precis när de lämnade banan öppnade himlen sig annars hade de bara fått lite regn på sig.
 Fredag och fortfarande ostadigt väder. Fick en idé om en liten "utflyktsdag". Vi började med att åka till Willys och köpa varsin sallad. Åkte därefter till Köinge och Hilles loppis. Vilket ställe! Så mycket saker och så billigt. Kan verkligen rekommendera att göra ett besök. Efter Hilles gav vi oss ut i området mellan Köinge och Åkulla. Bra med en guide/chaufför som är uppvuxen i trakterna. Vi besökte Gunnagård där vi mötte Bockarna Bruse på rymmen:
 😂
Vi åkte vidare till Björka sjö:
 Sedan blev det en fika på Bråtadal med hallonplockning efteråt.
 
Körning i bokskogen till Bockstensmosse där Jonas aldrig varit. Så då fick vi kollat in detta:
 Plockade lite blåbär också.
Nu ställde vi in siktet på Varberg och Diggiloo. Eftersom det blåst kraftigt så var föreställningen flyttad till Kurtinen. Hittade en gräsplätt utanför området där vi kunde äta vår sallad och lyssna på musiken.
 Vi kunde sedan stå och se bildskärmen vid scenen.
 Sarah Dawn Finer
 Tommy Nilsson 
Blåsigt och lite regn fick vi på oss. Fick sällskap av min fd. chef Yvonne och hennes man Krister. Trevligt. Vi stannade till föreställningen var slut och kunde konstatera att vi var glada över att inte ha betalat för att gå in och se detta... Nog för att det är härligt med livemusik men det här var lite för intetsägande och sömnigt. Tusse överraskade och Linda Bengtzing var uppiggande bra. Ja, det säger väl en del om kvällen eftersom den senare INTE är en favorit 😉.
 
  På lördagen såg vi en del på OS. Bl.a. när Sverige tog guld och silver i diskus 👏.
Under eftermiddagen åkte vi på ett par loppisar.
 Agnes och jag åkte och plockade jordgubbar i Långås på söndagen.
 Det var slutplockning och inte så mycket fina bär kvar, tyvärr, då det mesta förstörts av regnet den senaste tiden. Vi fick ändå ihop det vi ville.
Med kort varsel bjöd vi in Jonas mamma och Leif på mat på kvällen. Victor ville också komma.
Det blev kortspel efter maten.
 (Lånat bilden från Vanjas FB)
En trevlig kväll.
 
 
 

Kommentera här: