Sol, värme, en bra bok och så en höna

Veckan började med två tidiga dagar på jobbet, vilket inte var meningen, men en kollega ville byta tid med mig och då blev det så. På tisdagen åkte jag direkt från jobbet till Damernas. Dryga 20 grader i luften och bara ett par grader mindre i vattnet. Badade flera gånger.
På onsdagen var jag på biblioteket och hämtade sista (?) boken i serien om de sju systrarna. Har bolivit en del läsande sedan dess.
 På torsdagen åkte jag och plockade jordgubbar efter jobbet. Ännu godare bär nu!
 På fredagen jobbade jag sent. Jonas gick nu på sin semester. Firades med ett glas vin och räkor.
I lördags var det riktigt varmt.
Vi var på stranden något tidigare än normalt. Detta för att vi skulle kunna njuta av sol och bad innan vi var bortbjudna kl. 15. Det var till barnens kusin Olle, som skulle uppvaktas i samband med sin konfirmation. Det blev go'fika i gassande sol.
 Klart sötast på kalaset var Selma, 2,5 veckor gammal.
 I går var vädret, till en början, lite tveksamt. Varmt men skiftande mellan sol och mulet. Men vid 13-tiden bestämde vi oss för att åka till stranden. Såå skönt i vattnet. Det blev ett par timmar med sol och bad innan regnet kom. Då lämnade alla stranden i flygande fart. Blöta blev vi men varmt och skönt regn.
Idag på morgonen höll jag på att sätta frukosten i halsen då jag fick besök av denna stiliga dam:
 
Fick väckt Jonas och han fick fram lite solrosfrön.
Var ute och pratade med Agda en stund 
 Mycket charmig. Har någon gång varit lite sugen på att ha några hönor, men det har som tur varit stannat vid tankar. Nu har vi ju lagom tillgång till en katt på besök allt som oftast och så en höna. Kan inte bli bättre!
 Nu är också  sista arbetsveckan innan semestern påbörjad!

Kommentera här: