Nöjen Nöjen Nöjen!

Gör ett hopp här i bloggen fram till helgen 8-10 oktober. 
Ledig på fredagen och då städades det både inne och ute i trädgården. Dags att ta bort växter från krukor och lägga på komposten.
Till middag på kvällen blev det fläsk och potatismos. Det senare görs numer med brynt smör. Blir sååå gott!
 Haha, fläsken ser brända ut på bilden, men det var de inte. Bara knapriga som de ska vara.
Hade längtat ett tag efter att få ge oss ut i skogen och kolla efter Trattkantareller, vilket vi gjorde på lördagen.
 Det fanns en del, men än så länge är de lite små. Vi fick ihop lite grand till kommande söndagsmiddag.
På lördagskvällen blev det middag med barnen och det bjöds på Köttfärslimpa.
Under söndagen tog jag tag i projektet att lägga bort sommarkläderna och ta fram kläder för höst och vinter. Vi plockade också in utemöblerna för vinterförvaring. Skönt att ha gjort allt detta.
Veckan som gått har det blivit en del merarbete p.g.a. frånvarande kollega. Var lite osäkert om jag skulle kunna få min lediga dag, men underbara kollegor som ställde upp så det gick. Så tacksam för dem.
Både Jonas och jag hade nämligen ledig dag ihop under fredagen och hade planerat att göra något ihop. Eftersom ledigheten var osäker in i det sista kom vi inte iväg så som vi tänkt från början utan det blev en lite längre biltur för att leta efter svamp istället. Ja, leta det gjorde vi men hittade sååå lite.
 Fint i skogen ändå.
Detta hittade vi:
 
En keramikverkstad/affär.
Fem timmar i skogen sedan gav vi upp. Vi hade tagit med oss ombyte så på med nya kläder sedan styrde vi mot Ullared. Vid 18-tiden var vi där. Massor av folk och ganska fullt på parkeringen. Vi började med buffé på "Rose garden". 
 Efter en timma, ungefär, gick vi in på Gekås. Lite lugnare nu. Sedan blev det shopping nästan ända tills de stängde, klockan 22. Hemma vid 22:30 och då skulle allt inhandlat packas upp. När detta var gjort var jag helt mör. Vaken sedan 5:30 och full aktivitet hela dagen.
Tog det lite lugnt på lördagen. Färgade håret och klippte sedan Jonas. Vi åt tidig mat på kvällen och  sen... till Halmstad för att se på Arvingarna!!! "I takt med tiden", på teatern. Nästan exakt två år sedan dessa biljetter köptes, och nu ÄNTLIGEN!!!
Inledningen:  "Det svär jag på"
 
 Så många olika musikgenrer de behärskar och framförallt deras otroliga stämsång. Som nystartat band var det ingen som ville sjunga, berättade de. Vilken tur att de kom över detta. Tiden gick alldeles för fort, tyvärr.
Efteråt var det signering mm. i foajén. 
 Nu lever jag lycklig ett tag till efter denna fantastiska kväll 🤩.
Söndag och lite div. tills det återigen var dags för lite mer nöje: 
Bio med Jonas och Victor.
 Första biobesöket på fem år. Som tur var så var det en bra film och dessutom eftermiddag så jag lyckades hålla mig vaken, vilket är mitt problem numer när jag ska se på film 😁. Jaja, inga döda stunder i den här filmen, eller jo 😉.
Efter filmen åkte vi och plockade upp Agnes och sedan styrde vi bilen mot Lilla Napoli och kvällsmat. 
 Som vanligt mysigt att äta ihop och umgås.
 Ja, nu har det varit en helg fylld med nöjen och trevligheter, så är laddad för en ny vecka med jobb (och säkert lite fler roliga saker... 👍).
 
 
 

Kommentera här: