Sorg och glädje

Veckan startade med en ledig dag och en Jönköpingsresa. Där var det begravning för min gudmor Brita i Kristine kyrka. Bilresan gick bra, men så tråkig väg. Innan begravningen träffade jag min kusin med man, barn och barnbarn. Vi hann ta en snabb fika innan det var dags att gå till kyrkan. Kändes som en tung cermoni, men det var Brita själv som bestämt hur det skulle vara.
 Efteråt var det mat på restaurang "Fjällstugan".
 Låg högt upp med utsikt över Vättern. 
Vid maten satt jag tillsammans med mitt kusinbarn Kalle och hans fru Weiwei samt Ann som är kusin på andra sidan. Trevligt trots omständigheterna.
Vid 16-tiden var det dags att köra hem igen.
På onsdags kvällen var det då dags för mitt premiärbesök på Falcon Alkoholfri Arena för att se FFF. Denna dag hade man ju släppt på restriktionerna så fulla läktare var återigen OK. Precis när vi skulle åka började regnet vräka ner. Eftersom vi skulle sitta långt ner och knappt under tak gick jag in och bokade om våra biljetter så vi fick sitta bättre. Tur var det!
 Regnet piskade ner hela matchen.
Planen blev som en pool och bollen rullade knappt. Falkenberg slog Landskrona BOIS med 2-1 och det var faktiskt riktigt roligt. Kan tänka mig att göra om det. 
Ledig dag på fredagen. Fullt på schemat med ärenden, bakning  mm. På eftermiddagen kom pappa på lite fika och på kvällen kom bästa barnen hit, alla tre, på mat. Mysig kväll.
Grejade hemma på lördagen för på kvällen var det spelkväll med Anders och Linda. Mat, drinkar och spännande Canastaspel.
 
 
Linda och jag fick se oss besegrade när klockan var 2.
Sovmorgon på söndagen. En lugn dag medan Jonas spelade discgolf i Varberg. 
Ikväll har det varit nöje! Vi startade med middag på Laxbutiken.
 Gott som vanligt.
Roligt när stolarna matchade handväskan, eller tvärtom:
 Sedan gick resan vidare söder ut till Halmstad och teatern där vi skulle se "Pernilla Wahlgren har Hybris". 
 Dryga två timmar med så mycket skratt. 
Detta gäng med sitt samspel gjorde att vi fick en otroligt bra kväll!
 
 
 
 

Kommentera här: