Sköna dagar och kalla nätter

En skön start på september med soliga dagar. Att jobba i shorts känns fortfarande ok.
På jobbet har jag förberett för den tillsyn som ska genomföras på förskolan om en dryg vecka. Det är mängder med dokument och planer som ska skickas in till kommunen. Tycker inte att det är helt rättvist att vi ska kontrolleras så här när de kommunala verksamheterna inte kontrolleras utifrån samma mall. Jaja, det ska genomföras och det känns som vi är bra förberedda.
Det blev ett Gekåsbesök på måndagen då jag slutade tidigt. Vi började med nytt arbetsschema vilket bl.a. innebär ett rullande schema på måndagar och lediga fredagar, för min del. Det senare är med viss sanning eftersom jag denna fredagen fick sitta hemma och jobba lite och att vi nästa fredag ska ha planeringsdag. Någon gång kommer jag säkert kunna vara ledig.
Agnes kom hem till oss och åt, efter sitt jobb, på torsdagskvällen. Hon hade beställt spaghetti och köttfärssås och så blev det.
På fredagseftermiddagen ägnade Jonas och jag oss åt div. här hemma. Han klippte häcken och jag gick upp på vinden för att ta fram saker som ska säljas på vår loppis 11-12/9. På vinden var det sååå varmt att jag bara klarade att vara där uppe en timma.  Fick ändå ner så mycket saker att det känns tillräckligt till försäljning. Vinbergs samhälle ska alltså ordna loppis. Då går man som köpare runt i samhället till de 25 hushåll som har försäljning på sin tomt. Här hemma kommer vi bl.a. att sälja kläder, skor, växter, husgeråd, cyklar, serietidningar m.m. Hoppas vi får bra väder. Samtidigt som vi plockade fram sorterade vi ut saker som skulle slängas. 
Därför startade vi lördagen med ett besök på återvinningen. Sedan körde vi ut till skogen för att leta efter svamp.
 Min markeringssten låg fortfarande kvar:
Lite speciellt att den legat där i flera år nu! 
 Kantareller var vår tanke men även se hur det verkar med Trattkantarellerna som vi brukar plocka längre fram. Lovar att vi knappt såg en svamp än mindre plockade någon. Fick frisk luft iaf.
På kvällen var vi bjudna till Anders och Linda på DDTfest. Drinkar, Dans och Tequila. Blev en rolig kväll men utan dans. 
 
Lite quiz och pyssel blev det också:
 Ni som läste om vårt taxistrul i slutet av semestern vet att det körde ihop sig ordentligt senast vi var hos Anders och Linda. Nu tänkte vi vara förberedda och boka taxi. Så detta gjordes några dagar innan. Tror ni taxin kom??? Nädå! Vi var missade i bokningen. Eftersom detta var en lördag/söndag kunde vi ändå göra en ny beställning fast med hemresa senare än tänkt. Tyckte det var lite kyligt ute. Hemma kollade jag termometern innan jag gick och la mig
Helgen avslutades med lite slappande och loppisförberedelser.
 
 

Kommentera här: